Mijn eerste ''werk'' week

16 augustus 2017 - Ithaca, New York, Verenigde Staten

Mijn eerste “werk” week

Mijn eerste dag met Liam was in een woord geweldig, als eerst hebben we lekker thuis gespeeld en geschilderd. Daarna zijn we naar het park gegaan waar niemand te bekennen was dus het was lekker rustig! We hebben samen geschommeld, gegleden en geklommen. Toen was het weer tijd om naar huis te gaan want er moest geluncht worden, na de lunch filmpje op zijn flesje en naar boven toen heeft hij tot 17:00 geslapen en heb ik even geskypet met vriendinnen. Hij werd niet uit zichzelf wakker dus moest hem wakker maken, hij was nog erg vermoeid dus hebben we lekker een filmpje gekeken. En toen kwam papa weer thuis en was mijn "werk" dag voorbij. Omdat de eerste dag zo goed was gegaan zijn we na het avondeten een ijsje wezen eten. (Kids size is hier 2 bolletjes ijs in Nederland) en daarna zijn we naar de Ithaca Falls geweest. Dit was echt mooi!

De 2e dag had ik Liam pas vanaf 14:00 en lag hij dus ook op bed easy peasy. Maar deze ochtend zijn mijn hostmom en ik samen met Liam eerst naar een doktersafspraak geweest voor de baby en daarna zijn we voor mij, mijn social security number gaan aanvragen en een bankacount wezen openen. Want anders kan ik natuurlijk geen schoenen kopen... ook zijn we samen wezen lunchen en dat was heel gezellig we hebben Thais geluncht. Thuis ondertussen dat Liam op bed lag even lekker geskypet met pappie en mammie. En rond half 5 Liam wakker maken, eten koken, met Liam eten en weer spelen met Liam. In de avond nog wat gekletst met mijn hostdad en heb ik dus politiek les gehad wat heel interessant was haha! En op naar bed, want de volgende dag had ik weer een lange dag.

Woensdag de 2e lange dag van 8:00 tot 18:00, eigenlijk valt het wel mee want Liam slaapt van 14;00 tot ongeveer 16:30 en heb ik dus tijd voor mezelf. Maar deze ochtend hebben we eerst thuis gespeeld daarna wezen wandelen met Gracie de hond en als laatst naar het park geweest weer een ander park. In dit park stond een draaimolen met paarden erop en Liam wil alleen het paardje met de vlinder. Daarna nog even in het park gespeeld en lekker totally naked no shame tussen de fonteintjes gespeeld. Ik niet hoor maar Liam haha!

Donderdag was ik al vroeg wakker en heb ik samen met mijn hostdad Liam naar school gebracht, zo konden de leidsters van Liam zien wie ik was en kan ik Liam voortaan uit school halen. Hierna heeft mijn hostdad mijn thuis afgezet en daarna ben ik samen met Elli ben ik naar watervallen gegaan waar je ook mag zwemmen. Bij een waterval was er erg weinig water en mocht je er dus ook niet zwemmen, bij de andere waterval was er wel erg veel water en mocht je er wel zwemmen. Wij hadden geen zwemspullen bij dus konden we niet zwemmen. Een andere dag wanneer het erg mooi weer is en ik ben vrij ga ik er zeker zwemmen. Het schijnt wel dat het water wel mega koud is… Daarna zijn Elli en ik ergens wezen lunchen, maar de lunch hier lijkt net avondeten en heb het dus ook gewoon niet op gegeten. In de middag heb ik even met mijn broer geskypet eindelijk zag ik hem weer eventjes. En daarna was het tijd om Liam op te halen van school. Thuis gekomen gespeeld met hem een ‘’movie’’ gekeken zoals Liam altijd zegt en daarna was mijn dag weer voorbij want mijn hostdad was weer thuis. Samen gegeten en daarna kwam ook mijn hostmom thuis van een congres. In de avond nog wat gekletst met zijn 3en daarna naar bed gegaan.

Vrijdag mijn eerste day of dag ofja tot 16:00 want dan haal ik Liam van school. Tot ongeveer 18;00 en dan is mijn hostdad weer thuis. Deze dag heb ik eerst uitgeslapen en daarna 2 films gekeken, heerlijk dagje dus dit deed ik thuis ook erg vaak. Nadat ik Liam van school had gehaald, hebben we in de tuin gespeeld totdat mijn hostdad weer thuiskwam, hierna gegeten en was de dag alweer bijna voorbij.

Zaterdag ochtend ben ik samen met mijn hostdad en Liam naar de Mall geweest, dit is een groot winkelcentrum met allerlei soorten winkels, het deed me denken aan Kronenburg of Dukenburg. Alvast een beetje in schoenenwinkels gekeken of er leuke schoenen bijstonden… maar vond dit erg tegenvallen. Wat we wel hebben gekocht is draad en wasknijpers om mijn kaarten die ik heb gekregen leuk op te hangen J. Toen we thuis waren hebben we geluncht en daarna is mijn hostdad gaan werken en heb ik een memory game gespeeld met Liam en daarna is hij naar bed gegaan. Mijn hostdad kwam eerder thuis dan dat Liam wakker was dus had een relaxte middag. Deze avond hebben we weer met de hele familie gegeten want mijn hostmom was ook een keer wat eerder thuis, dit is erg gezellig als we met zijn alle eten. Erg gelachen om de verhalen die Liam verteld aan tafel. Als afsluiter van de avond hebben we door de buurt gewandeld met Gracie. En daarna ben ik naar bed gegaan.

De zondag laatste dag van de 1e week werken, tot nu toe heb ik elke dag gewerkt een paar lange dagen maar zeker ook een aantal korte relaxte dagen. Zoals ook deze zondag ik had eerst uitgeslapen. Mijn hostdad en Liam gingen wandelen met Gracie en ik ben lekker thuisgebleven. Daarna zijn we met zijn alle gaan lunchen in het ziekenhuis waar mijn hostmom werkt. Nadat we geluncht hadden zijn mijn hostdad, Liam en ik naar huis gegaan en heb ik Liam op bed gelegd en ging mijn hostdad nog even naar zijn werk. 's avonds met zijn alle gegeten en op tijd naar bed gegaan.

Zo is mijn eerste week ongeveer gegaan en heb het al erg leuk gehad! En ik hoop dat het alleen nog maar leuker gaat worden!

Nu heb ik elke week een blog geschreven maar vanaf deze Blog ga ik alleen nog maar mijn hoogte punten bloggen of een kleine blog posten. Misschien komt er nog wel een lange blog aan, maar dat weet ik nog niet. Natuurlijk houd ik jullie wel op de hoogte!

BYE BYEE tot later!

1. Monique Stuit:
    16 augustus 2017
    Leuk Nikki! Blij dat het er zo relaxed aan toe gaat!
  2. Anneke:
    Hoi Nikki !
    Wat leuk om te lezen dat het zo fijn is ! En juist zo relaxed en gezellig ! Ups en downs heb je overal , maar deze positieve ervaringen pakken ze JOU niet meer af! Geniet met volle teugen en wees gelukkig en jezelf !!
  3. Marlieke:
    16 augustus 2017
    Leuk om je verhalen te lezen en fijn dat het zo relaxe is. Veel plezier nog! xxx Michel, Marlieke & Kate :)
  4. Hanne Daanen:
    16 augustus 2017
    Hoi meid erg leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt gr hanne
  5. Babs:
    16 augustus 2017
    Nikki, wat fijn dat het bevalt. Je hebt volgens mij een heerlijk oppas kind. Geniet van je nieuwe leven!!!
  6. Roxanne:
    16 augustus 2017
    Leuk om te lezen! Klinkt als een erg relaxte werkplek! Liefs, David en Roxanne en een dikke kus van Sara en Boaz!
  7. Jacqueline van Nook:
    16 augustus 2017
    Leuk Nikki!!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
  8. Ingrid van der wijst:
    17 augustus 2017
    Lekker weekje Nikkie.....da gaat helemaal goed komen met die kleine Liam....leuk om je verhalen te lezen.....geniet ze daar ....!!!
    Groetjes uit Zeeland
  9. Wennie:
    17 augustus 2017
    Hoihoi...weer leuk om te lezen! Superfijn dat je het zo naar je zin hebt! Liam is zo grappig en schattig. Trots op jou
  10. Greet:
    17 augustus 2017
    Weer een leuk weekje gehad. Jou zo volgen is prettig, je schrijft leuke verhalen. Trots op jou en je avontuur. Wacht weer op je volgende verslag. Veel plezier en geniet.
  11. Peter huvenaars:
    17 augustus 2017
    Je hebt het kei druk als ik dit verhaal lees.
    Maar niet echt toch?
    Geniet van je kindje Liam en de omgeving, en blijf lekker relaxt.
    Groetjes vanuit Zeeland