En dan is het aftellen toch echt begonnen

27 juni 2018 - Ithaca, New York, Verenigde Staten

Begin Juni zijn we met de hele familie op vakantie naar Nederland geweest, de trip begon op 30 mei. In de auto de trip kon beginnen, we reden naar Toronto en vandaar zouden we het vliegtuig richting Amsterdam nemen. De reis was best pittig maar ook goed, omdat we kleine kinderen bijhadden mochten we in alle ‘’speciale’’ rijen staan. Soms is reizen met kinderen toch wel leuk…

De vliegreis vond ik best lang duren, ik wilde heel graag slapen maar kon maar niet in slaap vallen. Ik denk dat ik uiteindelijk maar 2 van de 7 uur heb geslapen. Maar! In Nederland aangekomen vond ik het maar raar om Nederlands om me heen te horen, daar raakte ik wel weer snel aangewend. Ik mocht van Johan en Avery lekker naar huis en vrienden en familie weer opzoeken. Zo heb ik de eerste 3 dagen vrienden en familie verrast, en jeetje wat waren ze verrast en konden het niet geloven dat ik echt in Nederland was. Sommige huilde maar ik kon alleen maar lachen om alle reacties. “Nee dit kan niet’’ ‘’huh’’ ‘’nee kan echt niet’’ of schokkende blikken of starende blikken. GE-WEL-DIG!!

Mijn voetbalteam had het weekend weg geboekt staan het eerste weekend dat ik in Nederland was, hier was ik ontzettend blij mee en ook hen heb ik dan ook verrast in Assen en wat was het een leuk weekend maar ook voor mij was het vreemd om gewoon weer als vanouds met de meiden te zijn.

De Dinsdag in mijn 12 dagen Nederland heb ik met de nieuwe au pair die in het gezin zal zijn wanneer ik naar huis ga een bezoekje gebracht aan de familie Dulfer. Het was heel gezellig, maar voor mij ook dubbel. Het besef dat ik mijn familie doei moet zeggen kwam toen wel binnen. Maar voordat ik aan dit avontuur begon wist ik dat natuurlijk op een gegeven moment moet ik doei gaan zeggen. Niet voor altijd natuurlijk want ik ga ze zeker opzoeken!

Het spannendste moment van mijn hele ‘’vakantie’’ in Nederland was toch wel de Geschiedenis toets. Ik heb mijn hele jaar 10 maanden op precies te zijn geblokt en geblokt en geblokt voor mijn geschiedenis toets. En GODS ZIJ DANK !!! ik heb hem GEHAAALD !!

Dus ik kan met mijn volgende avontuur gaan beginnen en dan wel de PABO.

Eigenlijk besef ik nog steeds niet dat ik hem heb gehaald, maar al zeg ik het zelf ik heb het verdiend. Ik moet eerlijk zeggen ik heb nog nooit zoveel geleerd…

Maar nu…

7 weken nog te gaan in Amerika… het is zo dubbel ene kan wil ik mijn familie hier niet achterlaten, maar aan de andere kant wil ik ook naar huis om met mijn volgende hoofdstuk te gaan beginnen. Ik ga mijn familie hier heel erg missen en ga de laatste 7 weken extra genieten. De laatste 7 weken is niet alleen afscheid nemen van mijn familie hier, maar ook van de andere mede au pairs. En ik moet eigenlijk niet zeggen mede au pairs. Oke ze zijn ook au pairs maar voor mij meer dan dat. Het zijn echt mijn vriendinnetjes geworden! Zonder hen was mijn jaar heel anders gelopen.

En nu maar eens bedenken hoe ik al mijn spullen mee naar huis ga krijgen, elke dag ben ik mijn kamer weer aan het doorspitten en elke dag kom ik wel weer wat tegen dat of naar de vuilnisbelt gaat of wat ik naar de secondhand store ga brengen. De 2ekoffer is al gekocht en heb zelfs even geprobeerd om alles erin te krijgen en ik hoop dat het allemaal gaat lukken. Wat kan een mens veel kopen in 1 jaar tijd :O als ik had geweten dat ik zoveel zou kopen, had ik niet mijn hele kleding garderobe van thuis meegenomen.

Het moet en zal me lukken alles mee naar huis te krijgen. Vooral mijn schoenen passen er een paar schoenen niet??? Dan hop gaan er maar 2 sweaters uit bye…

Dit zal ik denk mijn ener laatste blog zijn…

Eigenlijk best jammer want ik vind het stiekem erg leuk om blogs te schrijven, misschien ga ik het wel vervolgen alleen dan over mijn 4 jarige studie aan de PABO wie weet ???

BYEE BYEE tot mijn next blog!

1. Anneke:
    28 juni 2018
    Idd Nikki wat een verrassingen heb je mogen uitdelen !! Je hebt heel veel mensen gelukkig gemaakt !! Nu zelf nog even lekker genieten van die laatste weken en niet dan begint jouw volgende hoofdstuk en avontuur!!! Succes met de laatste loodjes die wegen altijd het zwaarst!! Maar ook dit kun je !!
  2. Johanny Ottens:
    28 juni 2018
    Dag Nikki, We wonen nu nog in dezelfde tijdszone en dat is wel grappig want half Nederland en heel Deest slaapt! Nogmaals PROFICIAT met het behalen vh examen Geschiedenis. Nu alles afsluiten in Amerika en afscheid nemen van mensen, dat is altijd gemakkelijk. Straks ga je een nieuwe levensfase in... naar de PABO. GEWELDIG meid!!!TOPPERTJE!!! Enne een tip: koop een 3e koffer erbij want zo te lezen heb je die wel nodig. Greetings Johanny vanuit Curacao
  3. Helma:
    28 juni 2018
    Super blog weer Nikki en inderdaad wat heb je ons verrast maar vooral Kaylee was ff van het padje af😂 geniet daar nog meid en haal er nog even alles uit😂en dat laatste paar schoenen boeien koop ze gewoon💕😘
  4. Helma:
    28 juni 2018
    Hoi Nikki weer een hele mooie blog en inderdaad wat heb je ons verrast 😱vooral Kaylee die was ff helemaal van het padje af😂 geniet van de laatste weken meid haal eruit wat erin zit! En dan dat laatste paar schoenen koop ze gewoon!!😂😘💕
  5. Mam:
    28 juni 2018
    Hoi lieverd. Wederom een leuke blog. Je bezoek aan Nederland, GEWELDIG. Eindelijk was t zover en kon jij aan je verrassingstochtjes gaan beginnen. Hoe blij en trots ben je als moeder wanneer je al die reacties ziet en hoort. Dat geeft alleen maar aan hoe gek iedereen met je is en wat een prachtige jongedame je bent.
    Het was heerlijk om samen op JOUW bed te zitten en NORMAAL met elkaar te kletsen.
    Je GS toets. Mijn hart liep toen helemaal over. GESLAAGD en je vriendin gelukkig ook. Ik ben zo blij voor jullie samen. Met z'n 2en beginnen aan een nieuw avontuur.
    Zoals ik in verschillende appjes al zei.....Nog even genieten. Voordat je het weet moet jij je Amerikaanse gezin achter laten en moet jij je "kinderen" missen. Je hostparents hebben ook een blijvende indruk op je gemaakt. Zij zullen alle 4 ALTIJD een deel van jouw leven blijven, maar ook van ons.
    Hè hè nog even en dan is mijn meisje weer thuis. Vaak zeg je met spijt, wat gaat de tijd toch snel MAAR in dit geval is het niet zo erg.
    Tot zo lieverd DD BB ZZ XX
  6. Greet:
    29 juni 2018
    Het was zeker een hele grote verrassing. Je hebt vele mensen verrast. Nu de laatste zeven weken. En dan het afscheid daar. En hier begin je een heel nieuw hoofdstuk. Geniet nog van je laatste weken. Voor je het weet is het om. Groetjes Greet xxx
  7. Wennie:
    29 juni 2018
    Hoihoi...je hebt ons zeker fljnk verrast. Wat was ik verbaasd jou te zien maar ook heel fijn. Helaas moesten we ook weer afscheid nemen maar deze keer maar voor even. Je hebt zo hard gewerkt voor je geschiedenistoets dat je het verdiende om te slagen. Nog een paar weken genieten van je gezinnetje daar. Supertrots op jou. Dikke kus
  8. Peter huvenaars:
    30 juni 2018
    Hoi Nikki,

Altijd leuk om jouw blogs te lezen. Je hebt er weer vele vrienden en vriendinnen bij.
    Keep in contact with them!
    Tot spoedig weerziens in Nederland en natuurlijk proficiat met je geschiedenis examen.
    En laat de PABO nu maar komen.

Tot later

Je Peetoom Peter