Trip to Michigan

25 november 2017 - Grand Rapids, Michigan, Verenigde Staten

Trip to Michigan

Het weekend van 11 tot 13 november had mijn hostdad belangrijke volleybalwedstrijden, wanneer hij alle 3 de wedstrijden won zouden we de aankomende week naar Michigan gaan.

En je hoor! Hij won met zijn team alle 3 de wedstrijden, dus there we go.. Op naar Michigan, mijn hostmom moest op dinsdag nog werken en naar haar shift zouden we vertrekken. Ik stopte alle spullen in de auto, haalde little mister op van school en wachtte totdat mijn hostmom thuis was. Little mister was erg enthousiast en kon dus ook niet wachten tot dat mama thuis was. Hij vroeg de hele tijd ‘ Is mama home?’ ‘not yet’ eindelijk was mama daar en hop de auto in voor our BIG TRIP. Het is rond de 10 uur rijden helemaal naar Michigan dus besloten we eerst 4 uur te rijden en in een hotel een overnachting te hebben. De volgende ochtend (woensdag) eerst ontbijten en hop weer de auto in voor de rest van de trip. Er stond nog een 6 uur lange reis te wachten. Little mister deed het erg goed, hij speelde met zijn toys en kleurde, ook keek hij wat filmpjes op de telefoon. En sliep hij natuurlijk, halverwege zijn we ergens wezen lunchen voor een break. Na de lunch was het nog 2 uur rijden en eindelijk waren we bij het hotel. We reden letterlijk voor de deur en een man pakte onze bagage en reed de auto weg (dit heb ik nog nooit meegemaakt). Inchecken in onze kamer en onze spullen uitpakken was de volgende stap. Mijn hostmam maakte zich klaar voor een avondje awards waar ze heen ging met mijn hostdad, voor de meiden van volleybal. En was ik dus alleen met little mister, we moesten nog eten dus besloot ik een Italiaans restaurant op te zoeken en daar wat te eten, little mister at natuurlijk een pizza en ik had heerlijke lasagne. Terug naar ons hotel was het al tijd voor little mister om te gaan slapen. Dit waren de eerste 2 dagen van onze trip.

We starten de donderdag 16 november 2017 met een ontbijtje bij Anna’s ik had een heerlijke omelet met spinazie, tomaat en feta alleen de feta overheerste een beetje dus heb ik ertussen uitgehaald (tetter zou papa zeggen) daarna was het tijd om naar de 1e game te gaan. De Bombers (Ithaca) moesten tegen Emory. Het was een zenuwslopende wedstrijd, ze verloren de 1e set maar wonnen de 2e 3e en 4e set whiehoee een ronde verder dus! En deze wordt vrijdag 17 november gespeeld om 17:00 we hopen natuurlijk dat ze weer winnen!

Maar het is al heel wat om bij de 8 beste teams te zitten van heel Amerika!

Deze avond zijn we uiteten geweest met het volleybal team en heb ik gezwommen met Little mister daarna weer ons bed ingedoken.

En we werden weer wakker gelukkig! We gingen ontbijten in het hotel en daarna gingen mijn hostmam en little mister zwemmen en had ik even tijd voor mezelf. Na het zwemmen zijn we gaan lunchen en vervolgens naar het kindermuseum gegaan. Na het museum was het tijd om naar de volleyball game te gaan. Ook deze game was weer spannend maar helaas verloren ze… maar ze zijn uiteindelijk 4e van heel Amerika geworden en dat is toch wel een hele prestatie. Mijn hostmam en ik besloten na de game al een gedeelte naar huis te rijden want het was namelijk ook 10 uur terug rijden. Ik begon met rijden het was donker en het regende heel hard! Dit was nogal een uitdaging om geconcentreerd op de weg te blijven.  Op een gegeven moment zei mijn hostmam, hold on. We gaan verkeerd… de navigatie stuurden ons door Canada maar dit hadden we niet door omdat de navigatie niet aangaf dat we de grenzen over gingen. Dus ander hotel gecanceld en een nieuwe opgezocht. Naar nog ongeveer 40 minuten rijden kwamen we bij het hotel en zijn we gelijk naar bed gegaan.

Volgende ochtend zijn we om 7 uur opgestaan om de rest van de road trip af te maken. Mijn hostmam begon te rijden daarna ik, we zijn onderweg nog gestopt om te lunchen. We hebben geluncht in poggy dog dit was een restaurant naast het water, nog even in de speeltuin spelen en de rest van de trip vervolgen, mijn hostmam reed weer en na een tussenstop bij het tankstation waar mijn hostmam snoep moest halen wat ze altijd met haar moeder deed wanneer ze een road trip maakte. Heb ik de rest van de overgebleven miles naar huis gereden.

Eindelijk thuis !! naar 8 uur rijden waren we eindelijk thuis, en mijn hostdad had het eten al klaar gelukkig want wij waren heel erg hongerig. (mijn hostdad had geluk en hij vloog met zijn volleybal team dus was eerder daar en eerder terug) Deze avond duurde niet lang want we waren allemaal heel erg moe.

Het was een leuke week met veel rijden maar een geweldige ervaring om mijn hostdad zijn volleybalteam te zien spelen!

Mijn volgende blog gaat over …….. tjaaa dat zie je dan wel weer

Dikke kus !

ps foto's album Michigan

1. Wennie:
    25 november 2017
    Hoihoi leuk om dit samen te ondernemen. Altijd heerlijk om te lezen....volgende verslag wel in het Amerikaans? ;)
    Dikke kus van ons
  2. Anneke:
    25 november 2017
    Hoi hoi, wat leuk dat je blogs steeds meer doorspekt zijn met Amerikaans ! maar je schrijft nog steeds gelukkig lekker enthousiast !
  3. Jose:
    25 november 2017
    Super leuk elke keer jouw avonturen weer te lezen, dikke kus💋
  4. Greet:
    27 november 2017
    Hoi, Weer een leuk verhaal. En een avontuur rijker. Wachten weer op je volgende blog. Dikke knuffel.
  5. Taeke:
    29 november 2017
    Lekker Hollands weertje ook! Geniet ervan!
  6. Peter huvenaars:
    30 november 2017
    Probeer de volgende keer maar eens alles in het Amerikaans te schrijven. Is een mooie uitdaging denk ik.
    Hebben ze jou nog niet gevraagd voor het Volleybalteam?
    Kunnen we niet ruilen van plek?
    Geniet er maar van, en tot de volgende keer
    Je Peetoom