Ff weekendje Nederlands lullen

14 november 2017 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vrijdag 10 november ging mijn wekkertje om 8 uur, mijn hostparents gingen een weekend naar Potsdam voor Volleyball wedstrijden en ik ging naar Boston om gezellig te meeten met Tess en Jessie. Dat zijn 2 meisjes uit Nederland die ik op de trainingsschool heb leren kennen. Het werd wel weer eens tijd om elkaar weer te zien!

Om 10 uur in de ochtend stapte ik bepakt en bezakt in de auto en stond me een 5,5 uur lange rit te wachten. Maar eerst moest ik naar de garage want ook deze dag zag ik voor het eerst sneeuw hier in Amerika. De banden moesten opgepompt worden vanwege de kou, in Nederland deed ik dit gewoon zelf. Dus ik dacht ohhh dat kan ik hier ook wel… maar ik was er mee bezig en toen dacht ik… mmm ik kan beter naar de garage rijden. Dus deed ik dat ook en de kerels regelde t wel ff voor me!

Toen kon de rit echt beginnen, het sneeuwde dus ik vond het wel een beetje spannend. In Nederland zou ik niet van huis afgaan als het sneeuwt (gebeurt dus bijna nooit). Wat rustiger rijden dan normaal maar ook weer niet te voorzichtig, want ik heb geleerd (ofja…) als je te voorzichtig bent gebeurd er van alles (daarom ben ik af en toe zo lomp :P) de eerste stop had ik naar ongeveer 2 uur, ff plassen en weer door. De 2e stop had ik na 3,5 uur en moest ik tanken… ja ja want een auto rijdt niet op water helaas en de laatste stop had ik naar ongeveer 4,5 uur weer plassen en door. Het laatste uur rijden was eigenlijk gepland in 10 minuten maar rond Boston is het gekkenhuis rond half 5, 5 uur. Dus deed ik er iets langer op. Eindelijk aangekomen bij het huis van Tess waar ik 3 nachten bleef bivakkeren. Voorgesteld aan haar hostparents en der little girl. En naar boven en ff chillen hoor want was wel beetje gaar van de autorit. Maar lang kon ik niet chillen want Tess had kaartjes gekocht voor een basketbalwedstrijd. Harvard tegen MIT. Bleek een derby te zijn wisten wij veel hahah. Na de basketbal game zijn we naar huis gegaan hebben we skipp-bo gespeeld en gechilt totdat we rond half 1 in de nacht naar het vliegveld moesten om Jessie op te halen, want zij kwam gevlogen vanuit Chicago. Toen we Jessie opgehaald hadden zijn we direct naar huis gereden en ons bed in gesprongen. We besloten om geen wekker te zetten en maar te zien hoe laat we wakker werden. Slaaplekker meiden…

Volgende ochtend werden we om 11 uur wakker we sliepen ook pas om half 3 in de nacht dus hebben we eigenlijk normalen uren geslapen. Douchen, ontbijten en op naar Boston. We reden met de auto naar het station om vervolgens de trein te pakken naar Boston down Town. Hier hebben we een tour gelopen door Boston heen. Ik moet heel eerlijk zeggen ik vond/vind Boston niet speciaal om te bezoeken maar wel leuk om er een keer te zijn geweest. Vervolgens zijn we wat winkels in gegaan, waaronder de Primark want ja die heb je in Nederland niet…. Nee grapje het werd kouder en ik had een muts nodig en die kun je bij de Primark wel vinden. Ook heb ik een paspoort hoes gekocht en make-up doekjes ook altijd handig om te hebben. Vervolgens hebben we de trein teruggepakt naar de auto en zijn we naar de outlet stores gereden. En 3x raden wat ik bij de Nike outlet heb gekocht??? JA GOEDZO, nieuwe schoenen !!! ook zag ik nog andere schoenen maar die heb ik toch maar laten staan, maar ik denk dat ze er in de toekomst toch wel bij de collectie komenJ. Na de outlet zijn we naar huis gereden en hebben we pizza besteld highschool musical gekeken en skip-boo gespeeld en zijn we naar bed gegaan. We besloten weer om geen wekker te zetten en vielen in slaap.

De laatste dag met de meiden L. Eerst zijn we naar een spot gegaan waar je over boston heen kon kijken, hier zat Tess heel veel in de zomer met andere au pairs toen het nog lekker weer was. Het was een mooi uitkijkpunt over boston heen. Daarna zijn we weer naar het station gereden en weer met de trein Down Town boston in gegaan. Om vervolgens naar het Aquarium te gaan, ondertussen deze dag was ik om de 15 minuten de livestream aan het kijken van het volleybalteam van mijn hostdad want ze stonden in de finale. Het was mega spannend. Ondertussen ook de visjes bekijken en naar een presentatie luisteren over de vissen. En naar de zee-leeuwen show, maar toen keek ik op de livestream en zag ik dat ze bezig waren met de laatste set en ze stonden voor. Dus ik had geen aandacht meer op de zeeleeuwen maar alleen op de game en het was te spannend!! Maar ze wonnen en was ik super blij!! Nu gaan ze spelen in Michigan en gaan we met zijn alle mee om de volleybalwedstrijden te zien!!

Toen we klaar waren met het aquarium gingen we eventjes shoppen, Jessie moest een nieuwe winterjas en ik wilde heel graag een broek die ik bij de zara had gezien in washington maar toen niet had gekocht. En ook in boston zit een Zara dus unieke kans om de broek te kopen. Het was wel een pokke eind lopen naar de Zara maar ondertussen ook leuke winkeltjes tegen gekomen en wandelen is ook nog gezond. En met Tess en Jessie ook nog eens gezellig. Bij de zara aangekomen had ik de broek gevonden en natuurlijk gekocht. Maar helaas Jessie had nog steeds geen winterjas. En we kregen honger… oke de H&M in Jessie heeft wel 30 miljoen jassen aangehad maar niks gevonden L. Toen was het tijd om te eten terwijl Jessie haar jassen aan het passen was, waren Tess en ik opzoek naar en restaurant om te eten. En we vonden dus een restaurant wat ons wel lekker leek en raad eens waarom wij daarvoor kozen… omdat er CARPACCIO op de menu kaart stond!!! EIN-DE-LIJK !!! na meer dan 3 maanden eindelijk weer carpaccio, het was niet exact hetzelfde als in Nederland maar stil carpaccio dus ik was blij.

Na het eten zijn we weer naar huis gegaan, weer skipp-boo gespeeld en gaan slapen, dit keer moesten we wel een wekker zetten want Tess moest de dag erna weer werken en ik wilde om 10 uur weer naar huis rijden. Dus de wekker van Tess ging om 7 die van mijn om 8.

Afscheidsochtendje nog even samen ontbijten en doei zeggen, knuffeltje hier knuffeltje daar en op weg weer naar Ithaca!

Het was een superleuk weekend! En het wordt nu alweer tijd dat we elkaar weer zien!

Bedankt meiden!

En Lezers, bedankt weer voor te lezen en tot de volgende blog

(foto's album boston)

Dikke Kus !

1. Wennie:
    14 november 2017
    Gezellig dames!! Leuk dat jullie elkaar opzoeken. Flinke rit (vanuit hier ben je dan bijna in Parijs). Leuke foto's....xxxx
  2. Mam:
    14 november 2017
    Leuk verhaal weer meissie, en ge het un skon mutske op oe kupke stoan...XOXOX
  3. Greet Bos:
    14 november 2017
    Ik hoor het wel, ook daar is het genieten. maar goed dat je een paar schoenen gekocht hebt.... anders had je op blote voeten door de kou gemoeten 🤣nog veel plezier.
  4. Greet:
    15 november 2017
    Heel leuk dat je de dames hebt opgezocht. Wel een hele lange rit. Maar ja dat is daar normaal. Je onderneemt dingen die je je altijd zult herinneren. Nog veel plezier. xxx
  5. Peter huvenaars:
    16 november 2017
    hoi wereldreiziger,

Hoe krijg je al die gekochte kleding/schoenen straks weer in het koffer.
    Of moet die iemand komen halen.
    Sociale contacten zijn altijd belangrijk.
    Tot je volgend verhaal maar weer.
    Ik heb verder eigenlijk niets te liegen.
    Doei
  6. Willy:
    9 december 2017
    Weer een leuk verslag en mooi avontuur kleine! Kijk weer uit naar je volgende bericht! Succes kleine gr willy