100 dagen in US met of zonder heimwee ?

6 november 2017 - Ithaca, New York, Verenigde Staten

Wat doe ik wanneer ik last krijg van heimwee?

Natuurlijk heb ik weleens last van heimwee, want ik mis iedereen super erg in Nederland! Natuurlijk vooral mijn ouders en mijn broer. Maar de rest natuurlijk ook!

Ik heb er vooral last van wanneer ik niks te doen heb, of wanneer ik in de nacht niet kan slapen.Wanneer ik er last van heb als ik niks te doen heb, probeer ik een van de andere aupairs te bereiken om wat leuks te gaan doen of alleen gewoon ff te chillen bij elkaar. Op dit moment heb ik een au pair 500 meter verderop wonen dus wij zijn vaak bij elkaar te zien, ook onze hostkids kennen elkaar dus plannen ook vaak playdates. Zijn er geen andere aupairs die iets willen gaan doen, dan app ik meestal mijn moeder, vader of een van mijn vriendinnen gewoon even voor afleiding! Maar dit komt bijna nooit voor, ik app ze regelmatig en dat wil niet zeggen dat ik heimwee heb!

Maar wanneer ik in de nacht wakker word en niet meer kan slapen, ga ik over alles nadenken en krijg ik wel wat heimwee. Dit is het vervelendste gedeelte, want dan lig je maar in je bed te draaien en te doen en te denken… als voorbeeld wat iedereen toch aan het uitvoeren is in Nederland.

Gelukkig plan ik elk weekend (most of the weekends) leuke dingen, zoals jullie gelezen hebben ben ik al op een weekend cursus geweest naar Albany en ben ik al naar Washington DC geweest. En staan er nog veel leuke dingen op de planning. Boston, New York en heb ik een TO DO LIST gemaakt met Melanie. Er staan dingen op als Karten, laser gamen, een spa (visjes aan onze voeten laten eten) en nog meer leuke actieve dingen.

Tot nu toe Deal ik er dus goed mee met het missen van Nederland!

Dit was even een klein blogje over heimwee!

Volgende keer weer een leuke gezellige blog 😊

Bye Bye KUSSS

1. Mam:
    6 november 2017
    ach lieffie, en dan krijg je deze blog te lezen. Ik vroeg het je nog maar een uurtje of wat geleden. We al miss you like crazy, but dont let this "minor" detail hold you back on living a ones in a lifetime experience. You're the best, you're the greatest and great things will happen to you. Like I said very early this morning ..... I love you as much as the distant between us and then some .. XXX
  2. Willy:
    7 november 2017
    Ach kleine mis je ook maar vind nog steeds super knap van je dat je dit avontuur doet !! Gr willy 😙😘
  3. Greet:
    7 november 2017
    Weer even een berichtje. Ik vind het echt stoer en knap van je. Je doet zulke leuke dingen. En er staan nog vele leuke dingen te gebeuren. Kan alleen maar zeggen geniet ervan. xxx
  4. Peter huvenaars:
    Hoi Nikki,

Probeer altijd de leuke dingen die je mee maakt in je geheugen op te slaan, en denk daar dan aan als je heimwee hebt.
    Ik weet zeker dat het 100% goed komt.
    Knap van je moeder dat ze met engels reageert. Zou ze er een woordenboek bij gebruikt hebben? Veel liefs, vanuit een koud Zeeland
  5. Mam:
    Altijd leuk die broer.
    No, I did not use a dictionary, remember I'm the smart one of the family ;-)
  6. Wennie:
    8 november 2017
    Lieve Nikske je doet het supergoed! Vergeet niet dat het beertje je zal helpen... Als je niet kunt slapen: "think happy thoughts" bijvoorbeeld aan wat je nog allemaal wilt doen zolang je daar bent. Er gaat nog zoveel gebeuren en "time flies". Mis jou ook maar hou vol. So f***ing proud of you. Xxxx ♡♡♡♡
  7. Anneke:
    8 november 2017
    Heimwee is het meest logische wat je kunt hebben. Heeft te maken met het missen van mensen en dingen waar je van houdt. Dus heimwee = liefde !
    Zo is het dus een positief iets en niet iets negatiefs !
    Maar veel sterkte. Want ook ik heb heimwee ;-)