weekendje Washington DC

25 oktober 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Weekendje Washington DC

Het weekend van 13-14-15 oktober ben ik samen met 3 andere au pairs naar Washington DC geweest. Het was GEWELDIG!

Vrijdag 13 oktober kwam Malin in de avond naar mij toe en bleef ze bij mij slapen om vervolgens midden in de nacht om 3 uur weg te rijden. Eerst nog even naar Wegmans (Een mega grootte supermarkt die 24/7 open is) en dan op naar bed want we hadden een lange auto rit voor de boeg. Het is namelijk ongeveer 6 uur rijden. Om half 9 lagen we in bed en natuurlijk konden we eerst niet slapen want half 9 naar bed is veel te vroeg. Dus nog ff kletsen uiteindelijk vielen we in slaap. En werden we veel te laat wakker, we werden wakker gebeld door Melanie en Rebekka die al voor de deur stonden te wachten. Wij hebben ons meteen aangekleed, spullen gepakt en we zijn gegaan. Het was mijn schuld dat we te laat waren want ik had een wekker gezet die alleen op dinsdag en donderdag afgaat. Oeps…

Uiteindelijk vertrokken we en reden we 6 uur lang richting Washington DC, het is niet slim om 1 iemand 6 uur lang te laten rijden dus hadden we afgesproken dat iedereen 1,5 uur zou rijden. Ik was als tweede aan de beurt, maart 1,5 uur rijden in de nacht maakt je toch echt wel moe. En omdat ik geen echte koffie lus, dan maar ijskoffie dat is nog wel te drinken.

Half 10 kwamen we aan in Washington en moesten we opzoek naar ons hostel. Natuurlijk hadden we daar een adres van dus konden we er met de navigatie zo naar toe rijden. Toen ik het zag dacht ik oh… dit is niet wat ik in mijn gedachten had. Nadat we waren ingecheckt en betaald hadden, besloten we onze koffers in de auto te laten want we vertrouwden de kamer waar we de koffers neer konden zetten niet. Daarna begon onze sightseeing door Washington DC. We besloten om gewoon maar eens naar alle bezienswaardigheden te lopen en daar te plannen wat we als eerst wilden zien en wat daarna. Onderweg kwamen we het Trumphotel tegen (never dat ik hier ooit ga slapen bleghh) en nog een stukje verder lopen kwamen we laat maar zeggen in de straat met de musea, memorials en andere gebouwen.

Als eerst kwamen we langs het Washington monument, dit is een heel hoog langwerpig gebouw, daarna liepen we door naar het monument van de II wereldoorlog en vervolgens langs het Lincoln memorial reflecting pool naar het Lincoln memorial. We hebben echt heel veel foto’s gemaakt. (Komen in een album). Hierna zijn we dezelfde weg teruggelopen en hebben we onze sightseeing vervolgt naar het wittehuis. Ze zeggen altijd dat wanneer de vlag uithangt de president thuis is, maar heb geen idee of dat echt waar is ja of nee. Maar de vlag was in ieder geval uit dus het zou goed kunnen dat meneer Trump thuis was. Heb hem godzijdank niet gezien!!

Voor het witte huis waren ze aan het protesteren, het waren volgens mijn mensen uit Syrië want ze riepen ‘geef Syrië hun vrijheid terug’ na al een heel stuk gelopen te hebben kregen we honger. Dus een broodje van de Subway kon er wel in, ook hierna toe moesten we een stukje lopen. Nadat we ons broodje ophadden vervolgde we weer onze tocht richting het air and space museum, dit was ook heel interessant om te zien en hebben we er ongeveer 1,5 uur rondgelopen.

Als laatste zijn we naar het united states capitol gegaan, ook weer mooie foto’s gemaakt en natuurlijk het gebouw bekeken. Onderweg naar alle gebouwen zijn we tussen door ook andere standbeelden tegengekomen. Maar vraag me niet hoe ze allemaal heten want ik heb werkelijk geen idee!

De tijd liep alweer tegen 6 uur aan dus weer tijd om wat te eten, we besloten eten te halen bij walmart. Het was niet het gezondste besluit, want we kwamen terug met chips en dip, maar we konden natuurlijk niet helemaal ongezond aankomen in ons hostel. Dus bij nader inzien ook maar een smoothie gekocht.

Na bijna 30 minuten gelopen te hebben vanaf de Walmart naar het Hostel waren we eindelijk aangekomen, eerst onze kamers inspecteren en spullen dumpen daarna onze koffers pakken in de auto. En eindelijk gingen we eten we besloten om boven (we sliepen in de basement, daar was onze kamer) in de gezamenlijke ruimte te gaan eten. Dit was erg gezellig en hebben we ook nog een spelletje gespeeld UNO. We waren allemaal heel erg moe dus gingen we al rond 9 uur slapen, onze voeten deden zoveel pijn van het lopen dat we gewoon niet meer konden lopen… het lichtje ging dan ook uit.

De volgende morgen lekker douchen… ofja lekker de douche was koud dus niet bepaald lekker. Na een koude douche spullen inpakken zover we konden en eerst maar eens ontbijten. Je mocht gratis pancakes maken dus hebben we dan ook gedaan. Gratis ontbeten :D na het ontbijt de rest van de koffers ingepakt in de auto gedumpt en begonnen we ons laatste tripje door Washington DC. We begonnen in het History museum en vervolgens zijn we teruggelopen naar het hostel om de auto te pakken en naar universiteit te gaan Georgetown University. Dit was onze laatste bestemming en besloten we om naar huis te gaan. we vertrokken rond  4 uur in de middag dus hoopte we rond 10 uur in de avond thuis te zijn.

Maar toen… reed onze lieve Melanie verkeerd en kwamen we 1,5 uur later aan. Maar I don’t care ik sliep achter in de auto 😊

Dit was mijn weekendje Washington DC, tot de volgende keer maar weer !!

Ps… er is een album van foto’s van Washington DC het heet WDC.

Dit weekend heb ik samen met Melanie, Malin en Rebekka beleefd.

1. Wennie:
    25 oktober 2017
    Hoihoi weer leuke fotos en super dat je met de meiden dingen onderneemt!

Xx
  2. Johanny Ottens:
    25 oktober 2017
    Hai, dat was n zeer geslaagd weekend!! Leuk om te lezen!!
  3. Anita:
    25 oktober 2017
    Leuk om jou verhalen te lezen van wat je allemaal meemaakt en mooie foto's.
  4. Babs:
    26 oktober 2017
    Nikki, wat een mazzel heb je toch dat je dit allemaal mag meemaken. Dat doe je goed! Je moeder houdt me goed op de hoogte😁
    Ga nog genieten.
  5. Conny:
    26 oktober 2017
    Erg leuk dat je ons zo mee neemt op avontuur! Geniet er van...maar volgens mij lukt dat aardig🤣
  6. Mam:
    26 oktober 2017
    Ha meissie, leuk eindelijk wat meer foto´s van jullie leuke trip.
    Ben stiekem best wel een beetje jaloers op je.
    Tis je gegund, lekker levenservaring op doen.
    Love you xxx <3
  7. Jane:
    26 oktober 2017
    Wat een heerlijke ervaring doe je op zeg...geweldig. Ik vindt ook dat je heel leuk kan schrijven, het leest heel gemakkelijk en vaak heb ik er een beeld bij hihihihi. Go for it girl geniet ervan en tot het volgend verslag xxx
  8. Greet:
    26 oktober 2017
    Je hebt weer leuke dingen beleefd en gezien. En mooie foto`s gemaakt. Leuk om dat allemaal te zien en te lezen. Geniet er van.xxx
  9. Peter huvenaars:
    26 oktober 2017
    Toen ik jouw leeftijd had, voor de oorlog dus, kwamen we niet verder dan Oma en Opa.
    Kei leuk dat je enkele leuke vriendinnen gevonden hebt. Geniet van je tijd, en bezoek zoveel mogelijk leuke plaatsen en attracties in USA. Je bent er nu toch!
    Tot de volgende keer.

Your Uncle Peter from the Netherlands.
  10. Hanne Daanen:
    28 oktober 2017
    Ik kijk telkens weer uit naar jou behalen fijn om te lezen dat je goed naar je zin hebt meid geniet er maar lkkr van