2 maanden in de US

4 oktober 2017 - Ithaca, New York, Verenigde Staten

2 maanden in de US

Hier ben ik weer! En ook al weer 2 maanden in de United States! Ik heb veel gedaan deze 2 maanden en ook weer veel geleerd.

Zo hebben we de verjaardag van Liam gevierd, hij was op een vrijdag jarig. In de ochtend hebben we dit samen gevierd. Wanneer die wakker werd zijn we met zijn alle naar beneden gegaan en daar stond zijn grootte cadeau op hem te wachten. Hij heeft namelijk een waanzinnig leuk bed gekregen. Het is een Thomas de trein bed! Mega leuk. Met daarbij natuurlijk een bijpassend overtrek en dekbed en natuurlijk ook een Thomas de trein pyjama. Verder heeft hij ook nog andere cadeautjes gekregen. Van mij heeft die een dinosaurus puzzel gekregen eentje die 1 bij 1 meter is. En hij vroeg aan zijn oma grootte roze cadeautjes. Dus hij kreeg cadeautjes in roze inpak papier en een Pegga Pig spaarvarken. Die avond zijn er 2 vriendjes van hem komen eten en hadden we Pizza en taart.

Zelf wilde ik samen met een andere au pair  naar een film gaan die werd gedraaid op cornel universiteit, maar daar aangekomen en gezocht naar de plek waar de film draaide, bleek die pas de dag erop te draaien ik had helemaal verkeerd gekeken dom dom dom… dus zijn we maar naar starbucks gegaan waar ik helemaaaaal noooit kom hooor :P. (misschien 1x per week :P)

Ook heb ik mijn eerste HIKE gedaan het was best wel warm en erg stijlen heuvels, ik ben er nog niet over uit of ik hiken nou leuk vind of niet …

Die zondag was het grooooot feeest voor Liam want zijn verjaardagsfeestje werd gehouden, hij had allemaal vriendjes en vriendinnetjes uitgenodigd van zijn school en uit de buurt! Wederom goed verwend en veel leuke dingen gekregen. En wat hier gebruikelijk is op kinderfeestjes of kinderverjaardagen is het eten van taart en pizza. Dus ook deze dag hadden we taart en pizza. Deze avond lag Liam vroeg in bed want hij was helemaal op van deze geweldige feestje. Ook wij keken op de klok toen zijn feestje af was gelopen het was pas 6 uur en ook wij waren moe! Met andere woorden het was een GESLAAGD FEESTJE!

Het lekkere weer hield nog een tijdje aan en ook nu, nu dat ik deze blog aan het typen ben is het heerlijk weer buiten ongeveer 20 graden. En met het mooie weer kan een dagje strand natuurlijk niet missen dus heerlijk een dagje naar het strand geweest. Het was niet echt een strand maar je kon er lekker in het gras liggen en Liam kon spelen met het zand. Ook zit er een geweldige speeltuin bij, waar hij de helft van de tijd aan het spelen was.

Zoals ik al zei was het weer erg goed en vond ik het dus ook een leuk idee om met Liam naar een dierentuin te gaan. Dit was een uurtje rijden. De dierentuin is namelijk in Syracuse. Er zijn ook andere dierentuinen maar daar komen we vast ook nog wel! Hij vond dit fantastische, apen, leeuwen, olifanten, pinguïns, vissen. Ja je weet wel wat er allemaal in de dierentuin woont. Op de weg naar huis is meneer dan ook heerlijk in slaap gevallen van een toffe dag! En ‘s middag thuis wilde die dan ook geen middagdutje meer doen dus de hele dag wakker gebleven (is niet altijd een succes).

En natuurlijk gaan we ook vaak naar het park of naar de speeltuin. Hup de auto in en we gaan weer.

Hij vindt het heerlijk om in het Stewartpark te spelen, daar zijn kleine paardjes een soort draaimolen waar hij in kan. Glijbanen, schommels. En last but not least een leeuw die water spuit en hij is dan ook helemaal nat wanneer we weer terug naar huis gaan.

Zelf heb ik natuurlijk ook weer leuke dingen gedaan. Zo ben ik een dagje naar het Lake house geweest van de hostparents van Melanie en het was echt SUPER mooi weer dus hebben we de hele dag op het water gelegen met kajaks, natuurlijk ook gekajakt en gezwommen. We hadden maar 4 kajaks en waren later met 5 meiden, dus Melanie en ik probeerde samen in een kajak te gaan maar dat ging natuurlijk mis en kiepten we om… moet ons weer overkomen. Om de dag af te sluiten zijn we uit eten gegaan en daarna weer veilig thuisgekomen. Waar mijn hostparents om mijn zaten te wachten om te horen hoe mijn dag was.

Ook vertelde ik in mijn vorige blog dat ik hier ga voetballen, ik heb al een aantal wedstrijdjes achter de rug. In het begin ging het niet zo goed want het team kent elkaar niet zo goed qua spelen. We trainen niet dus moet komen terwijl we wedstrijden spelen. Dus we hebben veel verloren maar gelukkig ook wel 1tje gewonnen whiehoe! Hahah. Maar ik vind het niet zo erg dat we verliezen als mijn team in Nederland maar wint :P.

En natuurlijk het spelen is al leuk genoeg!

Sorry mijn blog wordt een beetje lang, maar vind het fijner en leuker om lange bloggen te schrijven dan elke week een klein saai blogje.

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste 3 credits binnengehaald zoals ik jullie al verteld heb, heb ik 6 credits nodig.

Ik ben met 3 andere meiden dit weekend naar Albany geweest voor een weekend cursus te volgen. Voor mij klonk het dat ik een heel weekend in een klaslokaal zou zitten met een boek voor mijn neus en moest gaan leren. Maar dit was het gelukkig niet het ergste van het hele weekend was het rijden ernaartoe. We moesten namelijk 4 uur rijden. Voor Amerikanen is dit niet lang dit noemen ze namelijk ‘’om de hoek’’ maar voor mij was het toch wel een pittige rit ook al hoefde ik zelf niet te rijden.

We vertrokken vrijdag rond 11 uur en onderweg hebben we ergens geluncht. Na een 4 uur lange rit kwamen we eindelijk aan op de plaats van bestemming, stiekem heb ik eventjes geslapen in de auto want was toch erg moe. Aangekomen op bestemming moesten we een stukje lopen richting het hotel, ze noemde het een hotel maar ik noem het meer een hostel, het was niet echt wat je van een hotel kon verwachten. Binnen gekomen moesten we ons melden bij meneer mike, hij regelde alles dit weekend. Volgens mij is hij de baas ofzo ik heb geen idee. We kregen een naamkaartje (op mijn naamkaartje stond ANTIONIA PET… fijn een nieuwe naam) en een rooster. Vervolgens moest je jezelf gaan inschrijven in verschillende cursussen.

Wij hebben gekozen voor: American Social life, Yoga, Hike, American holidays, Geography van New York state en creative Photography.

Maar eerst konden we tot 6 uur chillen voordat het diner begon, we waren er ongeveer om 4 uur. De plaats waar we waren lag langs een groot meer, het water was op zich best wel warm alleen buiten was het minder warm dus zwemmen was geen goed plan. Daarna hebben we binnen een spelletje gedaan en wat gekocht in de gift shop. Toen konden we gaan eten. Er was een salade bar en een gedeelte warm eten. Op vrijdag eten was er geen vlees dus alles was vegetarisch. Ik ben eigenlijk vergeten wat ik nou precies op heb hahah. Na het eten moesten we tot 22:00 wachten totdat de introductie begon. De reden dat dit zo laat is, is omdat er vanuit allerlei plaatsen meiden komen die misschien wel 8 tot 10 uur moeten reizen. Voor ons was dit vervelend want wij waren moe en wilde eigenlijk niet meer naar die bijeenkomst toe. Maar we zijn toch gegaan. Goed van ons he :p na de bijeenkomst zijn we meteen naar bed gegaan.

De volgende ochtend ontbijt. Puur Amerikaans ontbijt was er. En vervolgens startte onze eerste cursus, de American Social life cursus. Bij deze cursus werden we verdeeld in 3 groepen. Elke groep had een leider en moest een tussenpersoon spelen tussen de leraar en zijn of haar groepje, ik was de leider van mijn groepje en moest dus steeds naar de leraar lopen en terug. Nu vraag je je vast af wat ik dan moest doen bij de leraar. We moesten een eigen town maken. En het een naam geven onze town heette de NIKKI TOWN. Ik heb het niet bedacht hoor… daarna moesten we bedenken wat we nou eigenlijk in onze town wilde hebben en voordat we dat mochten gaan tekenen moest ik toestemming vragen aan de leraar of we het wel mochten hebben in onze town ja of nee. Vrijwel alles wat ik vroeg antwoorden hij nee op. En dit was niet bepaald leuk. Maar achteraf snapte we de reden van het antwoord nee. Want op het laatste liet iedereen zijn of haar town zien en werd het duidelijk. De leraar had namelijk een low class, middle class en een high class laten maken. En zo kon je het verschil zien tussen de verschillende plaatsen hoe ze zijn opgebouwd.

De volgende class was yoga, pretty easy. Eerst kregen we een aantal basis dingen geleerd en daarna moest je in een groepje een aantal yogaoefeningen samenstellen om achteraf dit te doen met de hele klas. Mijn favoriete yogaoefening is de baby, je moet op je rug gaan liggen en je knieën naar je toe trekken en dan je voeten vasthouden en automatische gaan je knieën dan naar buiten en lig je te schommelen op de grond. Erg grappig.

Na de yoga was het tijd voor lunch en natuurlijk ben ik ook weer vergeten wat er voorn eten er was met de lunch. Wat ik niet vergeten ben is dat er weer de salade bar was. Dit was elke lunch en elk avondeten zo.

Na de lunch hadden we onze 3e cursus eerst zou dit de hike zijn, maar omdat het de hele ochtend had geregend en het erg slipperig was, was dit geen goed idee. Dus kregen we meditatie. Wat leer je nou van meditatie. Precies dat weet ik dus ook niet. Eerst gingen we praten over stress en wat stress met je doet en waarvan je stress kunt krijgen. Daarna moesten we een yoga matje pakken en op de grond komen liggen en vervolgens zetten de leraar een meditatie stukje op en lagen we voor 30 minuten op de grond daarna te luisteren ik viel in een lichte slaap en werd na 30 minuten wakker. En was de les voorbij. Erg makkelijk credits verdienen toch?

Omdat voor deze les eigenlijk 1,5 uur voor uitgetrokken was voor de hike waren we veel eerder klaar en hadden we even vrije tijd. Even snel een douchen. En door naar de volgende cursus. dit was American Holidays en praatten we natuurlijk over de feestdagen in Amerika en als afsluiting mochten we zelf een feestdag verzinnen, wij hebben een feestdag ontworpen waarbij je de hele dag geen telefoon mag gebruiken en deze feestdag stond dan ook in het teken van sociaal zijn.

Na het diner hadden we onze laatste cursus van deze dag en dit was Geography van new york state. We moesten de staat van New York tekenen en op ons eigen gevoel of weten plaatsen invullen en nog anderen dingen in het kaart plaatsen. Wij hadden een goede kaart gemaakt. Maar wij hadden geluk dat in ons groepje verschillende meiden zaten van verschillende plaatsen uit New York dus zo wist iedereen een beetje.

Als afsluiting van deze dag hebben we naar een drama stuk gekeken die werd gespeeld door verschillende au pairs. Sommige kregen een kaartje en moesten dus een deel spelen van het toneelstuk. Zo kon je een tafel, raam, stoel zijn maar natuurlijk ook een oma, prinses, held of een kat of een hond.

Op het allerlaatst gingen we naar een boothuis waar de openhaard aan was (look like een kampvuur) en werd er door een van de leraren gezongen met een gitaar en iedereen zong mee. Na dit gauw naar bed om fit te zijn voor de volgende morgen

De volgende morgen startten we met een ontbijt en een warme chocomelk. En op naar de laatste cursus, namelijk fotografie. Het was niet echt interessant als ik eerlijk mag zeggen. Maar wel leuk om iets meer te weten over het feit hoe een camera een foto maakt en wat je nodig hebt voor een goede foto te maken.

Als afsluiting van het weekend, vroegen ze nog een aantal dingen aan ons hoe we het hebben gehad en wat we het leukst vonden en of we nog tips hadden. En hierna was het tijd om de 4 uur lange auto trip weer te vervolgen naar huis.

Aangekomen in Ithaca moest Malin gelijk weer gaan werken en Sarah moest nog een uurtje rijden naar Binghamton en bleven Melanie en ik achter dus hebben we maar gekozen om het weekend af te sluiten en ergens wat te gaan eten. EIN-DE-LIJK had ik mijn spareribs hier had ik toch wel erg zin in. Ik heb een de spareribs in het voorgerecht gedeelte genomen dit is een hoofdgerecht in Nederland genoeg dus :P

Nu heb ik jullie weer een beetje op de hoogste gehouden, ik heb al weer wat andere leuke dingen gepland dus jullie horen snel weer van me !

Bye bye see you later alligator.

PS neem ook eens een kijkje bij mijn Foto's :)

1. Miriam van Sambeeck:
    4 oktober 2017
    Wat leuk Nikki om jouw verhalen te lezen. En helemaal leuk met de foto's erbij. Ik ben jaloers op het bed!!
    Ik verheug me op je volgende verhaal. Ik mis je wel heel erg op school. We hebben een leuk klasje.
    Veel liefs Miriam
  2. Anneke:
    4 oktober 2017
    Je klinkt nog steeds enthousiast ! Hopelijk gaat het je ook echt goed ! Groetjes
  3. Willy:
    5 oktober 2017
    Fijn om te horen dat je het goed na je zin heb daar kleineen! !gr willy
  4. Wennie:
    5 oktober 2017
    Hé sgattie...wat een heerlijke verhalen weer. Love you!
  5. Greet:
    5 oktober 2017
    Weer een heel leuk verhaal, vol belevenissen. Je bent zeer enthousiast, en dat geeft een goed gevoel. En ook weer leuke foto` s. Groetjes en veel liefs.xxx
  6. Peter huvenaars:
    6 oktober 2017
    Hoi Nikki,

Je bent nog steeds erg druk bezig, en je wordt ook nog steeds slimmer.
    Mooi toch. Als ze nog een ervaren voetbaltrainer nodig hebben, hoor ik het wel!
    Nog heel veel plezier en geniet ervan.