buiten het au pair leven om

4 september 2017 - Syracuse, New York, Verenigde Staten

Hallo daar ben ik weer!

Veel van jullie zullen zich wel afvragen wat ik nou eigenlijk doe naast het ‘’au pair’’ zijn…

Nou ik doe het volgende, helemaal niks!! Slapen slapen en nog eens slapen… haha dat is natuurlijk niet waar. Naast het zorgen voor de kleine man probeer ik voor mezelf ook dingen te doen. Mijn hostparents vinden het dan ook erg leuk wanneer ik met andere meiden dingen ga doen, dit stimuleren ze heel erg. In het begin vond ik dit erg moeilijk, ook omdat ik het Engels nog niet zodanig beheers dat ik hele lange diepen gesprekken kan voeren. Maar op zich gaat dit nu wel redelijk, de andere au pair meiden die hier zitten hebben hetzelfde probleem en het is fijner om met hun te praten dan met iemand die de taal helemaal goed beheerst. Daarom heb ik er dus voor gekozen samen met mijn hostparents om Engelse lessen te gaan volgen om het allemaal wat sneller te laten verlopen. Hier start ik 7 september mee. Wat grappig was/is dat ik de eerste Nederlander ben die zich daar inschreef en met de intake hebben we dus ook een prikkertje in de kaart gestoken in Nederland en de Nederlandse vlag uitgeprint. (Ze vonden de Nederlandse vlag maar saai). Omdat ik hier ook 6 credits moet halen voor mijn visum ga ik het laatste weekend van september een weekend naar Albany om daar verschillende cursussen te gaan volgen, om de credits binnen te halen. Helaas zijn dit maar 3 credits dus zal ik op een andere manier de andere credits binnen moeten halen, hoe ik dit ga doen weet ik nog niet. Dit weekend ga ik samen met 3 andere au pairs volgen, zijn erg leuke meiden dus heb er al zin in!

Ook heeft mijn hostdad ervoor gezorgd dat ik hier kan gaan voetballen en dit ga ik dus ook doen, spullen zijn al gekocht nu alleen wachten op het schema voor de wedstrijden. Wat ik hier wel raar vind is dat ze niet trainen… ze spelen alleen wedstrijden. Maar de wedstrijden zijn wel het leukste om te doen. Ik ben benieuwd hoe ik het ga vinden. Mis mijn eigen meiden van het voetbalteam natuurlijk wel! Samen met mijn hostmom ga ik ook sporten bij de YMCA, hier zit ook een daycare bij dus als ik aan het ‘’werk’’ ben kan ik ook samen met de little man, gaan sporten. Hij gaat dan lekker spelen en ik ga lekker sporten… spierpijn kweken…

Afgelopen weekend was ik voor het eerst een weekend alleen thuis, of ja helemaal alleen was ik niet want de 2 katten en de hond waren er nog wel haha… De vrijdag de eerste dag alleen heb ik uitgebreid met papa en mama geskypet volgens mij wel 3 uur! Daarna ben ik de auto ingestapt om vervolgens naar Hannah te gaan dit is een Au pair vanuit Australië die woont in Binghamton het is vanuit mij 1 uur rijden, hier in Amerika is het normaal om zolang te rijden. In Nederland vinden we het al ver als we 30 minuten moeten rijden om bij een vriend of vriendin aan te komen. (Mijn hostmam moest 5 uur rijden om dit weekend bij haar vriendin aan te komen) Maar in Binghamton aangekomen kreeg ik eerst een leuke rondleiding in haar onderkomen voor één jaar en daarna gingen we even naar de winkels, eigenlijk had ik mezelf voorgenomen niks te kopen, maar toch kwam ik terug met een nieuwe Adidas sportbroek en ja ja alweer nieuwe schoenen dit was schoenpaar 5 in 1 maand tijd J… Ik kon ze niet laten staan (sorry mama en papa) Daarna weer terug naar haar huis en werden we opgehaald door Sarah, dit is ook een Au pair in Binghamton en zij komt uit Duitsland. Samen met nog een andere Au pair uit Italië en een meisje uit Amerika zelf zijn we Sushi gaan eten en de actie was 50% korting dus de tafel stond BOMVOL! Nadat we onze buikjes hadden volgegeten zijn we Binghamton in gegaan om lichtshows op gebouwen te zien, maar Hannah en ik vonden er niet zoveel aan dus zijn we naar 15 minuten alweer terug naar huis gegaan en we moesten vanuit haar huis nog 1 uur terugrijden naar Ithaca. Dus zouden we tegen 11 uur in Ithaca zijn en dat waren we ook. Ik had tegen Hannah gezegd dat ze haar zwemkleding mee moest nemen want wij hebben namelijk een jacuzzi in de tuin HEERLIJK!!. Dus na de autorit ff lekker de jacuzzi in en daarna na bed want de volgende dag hadden we wat leuks op het programma staan! Namelijk de Syracuse New York Fair!! Om 10 uur in de auto weer een ander meisje opgehaald genaamd Malin een Au pair in Ithaca en komt uit Duitsland. En op weg naar Syracuse na ruim één uur te hebben gereden kwamen we aan in Syracuse en gingen we de kermis verkennen, deze kermis is een beetje te vergelijken met de kermis in Tilburg. En de entree kun je vergelijken met een dagje pretpark, je kon of 25 tickets kopen voor 25 dollar, of je kon een armband met een code kopen voor 30 dollar en kon je overal onbeperkt in dit hebben wij dus gedaan. En heb me de hele dag een kind van 12 gevoeld die overal gratis en vrijblijvend in kon! Rond een uur of 4 vonden we het wel genoeg geweest en zijn we terug naar huis gegaan en hebben we de dag afgesloten met een ijsje bij de beste ijssalon van Ithaca! En ik had een junior ijsje wat in Nederland even groot is al 2 bolletjes, moet je nagaan hoeveel 2 bolletjes waren :O.

Na deze dag duurde het niet al te lang of ik lag al in mijn bed ik denk rond 9 uur half 10?

De volgende dag laatste dag alleen wilde ik eigenlijk een rustig dagje houden, eerst even sporten en daarna in mijn bed lekker netflixen, maar bij de sportschool aangekomen was deze dicht in verband met Laborday ach wat jammer nou… haha…. Toen appte Malin mij of ik zin had om mee naar de outlet store te gaan in Waterloo en natuurlijk heb ik daar zin in, ook dit was ongeveer 1 uurtje rijden. Wat ik heb gekocht is het volgende eigenlijk niet zo heel veel. 1 Nike shirt en 2 levi’s shirts, in Nederland betaal je 25 euro voor 1 shirt en nu heb ik 2 voor 20 dollar. Ik zeg GOEDE DEALL !!

S’ avonds toen ik thuiskwam was mijn hostmam ook al thuis samen met Liam en toen Liam mij hoorde kwam die met al zijn enthousiasme om mijn afgerend en kreeg ik een dikke knuffel wat een schatje is het toch! Even wachten tot mijn hostdad terugkwam van zijn weekend coachen en konden we ons zo healthy dinner gaan eten, namelijk pizza en chicken wings! Iedereen was moe van het weekend dus duurde dan ook niet lang totdat iedereen op bed lag.

In een zin! Ik heb een FAN-TAS-TISCH-weekend gehad!

Bye bye tot mijn volgende blog !

1. Anneke:
    4 september 2017
    Wat een heerlijk enthousiasme!!!
    Succes met je Engelse les en credits halen!!
  2. Hanne Daanen:
    4 september 2017
    Geweldig meid op zo te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt hou je er wel rekening mee dat je na een jaar al die nieuwe kleding moet meenemen naar Nederland dat word extra ruimte huren voor al je koffers hahaha gr hanne
  3. Monique Stuit:
    4 september 2017
    Weer een leuk verhaal Nikki! Je kunt zien dat je het naar je zin hebt!
  4. Wennie:
    4 september 2017
    Geweldige ervaringen en verhalen.
    Je bent een toppertje xxx
  5. Debby Versantvoort:
    4 september 2017
    Hey Nikki zo te lezen heb je het super naar je zin daar. Ben een klein beetje jaloers hoor. Vind het zo knap van je, zo lang van huis, bij andere mensen in huis. Een heel avontuur !! Ook zo dapper van je dat je daar achter het stuur kruipt, het verkeer is daar vast anders dan in Maas en Waal hahaha. Dag lieve Nikki, tot het volgende verhaal xxxx
  6. Mam:
    4 september 2017
    Hallootjes, even een berichtje voor Hanne, ik denk dat wij met zun 3en in februari tesame 23 kilo meenemen zodat we 1 koffer daar kunnen laten ;-).
    Wat gaat t toch lekker allemaal met ons dametje en idd NOG STEEDS supertrots. Hoppa, auto in en (ff) naar Binghamton, ach een uurtje. Das van Deest naar Druten in Amerikaanse begrippen. Lekker genieten schatje, love you xxx
  7. Johanny Ottens:
    5 september 2017
    Hai Nikki, wat leuk om jouw ervaringen weer te lezen!! Ook fijn dat er zoveel andere au-pairs in "de buurt" zijn... 1 uurtje rijden... haha als ik dat hier doe, val ik vh eiland af.
  8. Mariet franken:
    5 september 2017
    Hoi Nikki! Leuk om te lezen wat je allemaal doe!! Veel succes en Genieten.
  9. Chantal:
    5 september 2017
    Hoi hoi, wat heerlijk om je enthousiaste verhalen te lezen! En super fijn dat je het zo maar je zin hebt daar. Heel veel succes met het behalen van je credits en de Engelse les natuurlijk, maar dat gaat je helemaal lukken! Denk dat ik ook maar een weekendje overkom om te shoppen
    Benieuwd weer naar het volgende verhaal en avontuur...
    Liefs xxx
  10. Greet:
    5 september 2017
    Hoi Nikki. Wat een leuke dingen heb je gedaan. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt. En leuke meisjes hebt leren kennen. Succes met je Engelse les. Wacht op je volgende verhaal toppertje.
  11. Ingrid van der wijst:
    5 september 2017
    Leuk om jou verhalen te lezen....en wat heb je t slecht..hihihihi.....niet dusss!!!
    Geniet ze lekker.....
  12. Peter huvenaars:
    10 september 2017
    Hallo Nikki,

Wat heb jij het toch druk met winkelen.
    Heb je wel genoeg koffers om alles mee terug te nemen?
    Geniet er maar lekker van.
    Volgende keer alles in het engels?

Much Greating from the Netherlands

See You