Beetje lange blog maar een fantastische vakantie

22 maart 2018 - Ithaca, New York, Verenigde Staten

2 weekjes geleden alweer kwamen papa, mama en mijn broer mij opzoeken! En ik kan niet verwoorden hoe blij ik hiermee was en het weer goodbye zeggen was geloof me, dan ook weer heel moeilijk. Maar ik weet dat ik ze over 5 maanden weer in mijn armen kan sluiten.

Het was geweldig dat ze kwamen, maar waar moet ik beginnen met het vertellen wat we allemaal gedaan hebben? Nou ja gewoon vanaf het begin dan maar?

Papa, mama en Dennis stapte natuurlijk in het vliegtuig, maar ik reed met Melanie en Sarah naar New York City toe, Melanie had aangeboden om mij te brengen super lief!

Even door new York gestruind en wat gegeten ging ik met de metro naar het hotel wat mama geboekt had voor de komende 2 dagen. Ik kwam aan en vroeg aan de receptionist of familie Mulders al gearriveerd was, maar die waren er nog niet en ik mocht niet inchecken.

Na een tijdje gewacht te hebben kwamen ze daar eindelijk aan. Mama liep mij straal voorbij maar keek me wel aan, waarop mijn broer heel droog zei hee Nikki.

Eindelijk kon ik ze weer in mijn armen sluiten.

Gauw inchecken kamer bekijken en hadden ze al het idee om new York in te gaan. Dus zogezegd zo gedaan en waren we binnen no-time aan het wachten op de metro. Onze eerste stop zou Chinatown zijn omdat er een parade was voor chinees nieuw jaar. Wat wij niet wisten (mama wel) dat de parade maar tot half 5 duurde en we waren daar exact om half 5 tja..... Parade afgelopen.

Maarja we kunnen toch zeggen dat we in Chinatown zijn geweest. Ook niet getreurd was de Brooklynbridge er dicht in de buurt dus maar een flinke wandel over de brug heen. Ik vind het een hele mooie oude brug! Na de wandeling over de brug vonden we het wel tijd om terug naar het hotel te gaan, onze voeten konden het niet meer aan. Dus hup een uber regelen papa vond dit maar vreemd maar hier is dat heel normaal. De uber bracht ons terug naar het hotel, tuurlijk hadden we ook honger dus hebben we op de hoek van de straat wat gegeten papa en Dennis hadden een hamburger mama een kip wrap en ik chickenwings. Was opzich wel lekker maar niet het beste eten wat ik ooit heb gehad Hahahah! Na het eten weer terug naar het hotel en even bespreken wat we de volgende dag zouden gaan doen. Hierna gingen we lekker slapen om bij te tanken voor de volgende dag.

Maandag we hadden afgesproken om om 8:00 klaar te zijn om naar het ontbijt te gaan, in het hotel was typisch Amerikaans ontbijt. Bagels, toast, roerei, bacon en ontbijt worstjes. Na een stevig ontbijt gingen we erweer op uit naar new York city. Hup naar de metro, we hadden besloten om naar de 9/11 memorial te gaan. Dit was erg indrukwekkend ook al heb ik het al een keer gezien kon ik het nog steeds niet geloven dat op die plek 2 grootte hoge gebouwen hebben gestaan en hoe mooi ze alles weer gerestaureerd hebben. Hierna zijn we naar het hoogste gebouw van New york city gegaan het One world trade center! We hadden een sightseeing pass en konden we 4 ‘’atracties’’ doen voor een bepaald bedrag. Ik raad iedereen dit aan die naar new York gaat om traveler uit te hangen. Maar WAUW wat een uitzicht hee! Na een tijdje rond gelopen te hebben in het gebouw en mooie foto’s van de views gemaakt, hebben we een metro opgezocht om naar de time square te gaan en ook daar zou de opstap mogelijkheid zijn voor de hop on hop off bus om een downtown of uptown tour te gaan maken. Maar eerst naar het Central park. Even gewandeld door het park en daarna weer terug naar de timesquare om de bus op de gaan. We wilde eerst eigenlijk de uptown bus tour doen maar toch besloten om eerst de downtown te doen en als we nog tijd hadden de uptown er nog achter aan.

Maar de downtown duurde best wel lang dus hadden we geen tijd meer voor de uptown. Het was al tegen 6 uur toen we van de bus afgingen, dus hadden we besloten de metro terug naar het hotel te pakken en in het hotel te besluiten waar we iets zouden gaan eten. Niet heel ver van het hotel zat een restaurant, we zijn daar naartoe gelopen en daar onze 2de new York afgesloten. Terug naar het hotel de volgende dag bespreken en hop het bed in!

Dinsdag morgen weer om 8;00 aan het ontbijt, we hadden hetzelfde als de dag ervoor. Hierna gingen we weer met de metro new York city in en wandelde we naar pier 81 om een boot toer te gaan doen. Deze boot toer ging langs het vrijheidsbeeld op. Het was erg koud op de boot maar het zonnetje scheen wel lekker. Helaas moesten we na de boot toer weer terug naar het hotel want we moesten nog met de taxi naar de plek waar we de auto konden ophalen en onze reis afleggen naar Ithaca.

Om 15:30 zaten we in onze te gekke grootte super deluxe huur auto, papa en dennis wilde graag een mooie auto en die hadden ze ook uitgekozen. Maar helaas toen wij onze auto wilde ophalen was hij niet beschikbaar. Maar het mooie is ze mogen de auto alleen maar upgraden en geen slechtere meegeven dus hadden we een superdeluxe auto! Het leek wel een FBI car.

Onderweg naar Ithaca zijn we 2x gestopt 1x om te plassen en 1x om ergens wat te eten, de eet stop was in Binghamton 1 uurtje van Ithaca af. We zijn naar Out back gegaan, het is geen typisch Amerikaans restaurant maar het komt eigenlijk uit Australië. Na het eten het laatste uurtje afleggen naar Ithaca, aangekomen bij het huisje het huisje door struinen en lekker naar bed.

Nu ga ik het kort houden omdat over de 1e 2 dagen al 2 pagina’s lang waren en niet alles in detail verteld hoeft te worden.

Woensdag: wat we zowel hebben gedaan is boodschappen, cadeautjes gekocht voor Liam en Logan en Avery en Johan. En savonds hebben we bij mijn “thuis” gegeten. Het voelde wel gek om mijn 2 families bij elkaar te zien. Maar het was heel gezellig!

Donderdag: Destiny mall in syracuse geshopt, ik heb een verjaardags outfit gescoord en mijn broer 2 paar nieuwe schoenen. En savonds zijn we uiteten gegaan en had ik een voetbalwedstrijd op het programma en had ik gevraagd of mijn broer mee mocht spelen. En dat mocht en hij heeft ook nog eens gescoord! Oja ook hebben we nog heel veel boodschappen gedaan omdat ze zeiden dat vrijdag een sneeuwstorm aan zou komen en je wellicht opgesloten in je huis zou zitten

Vrijdag: heel benieuwd hoe de sneeuwstorm zou verlopen…. Maar sneeuwstorm ??? welke sneeuwstorm het sneeuwde wel maar we vonden het geen sneeuwstorm dus hoppatee de auto in en zijn we de watervallen in ithaca gaan bekijken. Natuurlijk de ithaca falls en daarna de taughannack falls. En savonds gezellig gekookt met zijn alle en een lekker bank tv avond gehad.

Zaterdag: hieperde piep hoeraaaa ! Nikki 20 jaar. Het was het grootste cadeau ooit dat papa, mama en dennis op mijn verjaardag waren helemaal in Amerika. En ook mijn aupair vriendinnen waren erbij op deze dag. EN niet te vergeten mijn hostparents en mijn hostkids! Een betere verjaardag had ik niet kunnen wensen.

Zondag: De Niagara falls stonden op het programma dus weer een tripje in de auto. Maar oh oh oh ik was mijn paspoort vergeten dus moesten we weer terug gelukkig waren we pas 30 minn onderweg. Het was geweldig en heel mooi weer! Mooie foto’s gemaakt en vooral genoten. Onderweg naar huis hebben we gegeten bij dinosaur bbq en wat was dat lekker!

Maandag: Dagje met little mister en we gingen naar de dierentuin het is zo lief hoe mijn ouders en Dennis met Liam omgaan. En Liam maakt het allemaal niet uit het lijkt net dat ze elkaar al 10 jaar kennen. Voor het avond eten hebben we lekker pizza op en weer een filmpje gekeken.

Dinsdag: hebben we gewandeld naar de taughannack falls en zijn we wezen bowlen ik heb natuurlijk gewonnen! Haha nee grapje…. Savonds weer gezellig samen gekookt en weer een filmpje gekeken.

Woensdag: alweer de laatste dag samen… L ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat we gedaan hadden meer omdat ik al in mijn hoofd bezig was met morgen gaan ze weer weg en moet ik weer afscheid van ze nemen. Wat ik wel weet is dat we onze fantastische weer samen afgesloten hebben bij het boathouse.

Donderdag ochtend hebben ze mij weer afgezegd en zijn ze terug naar new York city gereden om het vliegtuig weer terug naar Nederland te pakken. Het was moeilijk om ze weer goodbye te zeggen maar Ik heb een FANTASTISCHE-vakantie gehad. En wat hou ik van ze!

PAPA, MAMA en Dennis BEDANKT (L)

Fotos in het album pap, mam, Dennis

1. Sanne:
    22 maart 2018
    Wat fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt gehad met je ouders en Dennis nik❤!
  2. Johanny Ottens:
    22 maart 2018
    Wat n leuke vakantie hebben jullie samen gehad!!!TOP!!!
  3. Mam:
    22 maart 2018
    Hé sweetie pie. Daar is ie dan, je blog over ONZE vakantie. Wat was het een geweldige tijd en ervaring. Met z'n allen op avontuur in het grote USA. Super om je 2de familie te zien, we wisten al hoe goed je terecht gekomen was, maar nu hebben we het ook gezien. En je vriendinnen, dat blijven denk ik wel vrienden voor t leven. Jullie zijn er voor elkaar door dik en dun. Je bent nu alweer bijna 8 maanden weg. Nog iets meer dan 4 maanden dan moet je helaas van je familie en vrienden daar afscheid nemen. Maar het contact zal blijven, dat is zeker. Laat de mensen daar nog genieten van jouw persoontje, onze tijd komt wel weer. Love you as much as the distance between us. 💕💖😙
  4. Wennie:
    Hé you,
    Wat een topervaring en fantastische herinnering. Je verjaardag daar gevierd met je beide gezinnen, hoe bijzonder!
    Een hele dikke knuffel xxxx
  5. Greet Bos:
    22 maart 2018
    Wat een belevenis, dit is zo'n mooi avontuur,die herinnering en ervaring neemt niemand je meer af. En wat een qualitytime zo met z'n allen op je verjaardag in Amerika. Nu nog heerlijk na genieten. Nog heel veel plezier Nikki en ....Bernadette nog even volhouden en die kanjer van jullie is weer thuis met een schat aan herinneringen en ervaring
    Groetjes Greet
  6. Anneke:
    23 maart 2018
    Wat leuk om te lezen ! Kippevel momentjes en herinneringen voor het leven !!!
    Succes en veel plezier met je laatste maanden daar!! Groetjes
  7. Greet:
    23 maart 2018
    Hai Nikki. Wat een mooie vakantie heb je gehad. Voor jullie allen een top ervaring. En ook nog een leuke verjaardag, met je twee gezinnen. Het avontuur en deze belevenis zal je nooit vergeten. Nog heel veel plezier. Groetjes xxx